Știri

media

Identificarea electronică a pacienților, disponibilă pentru furnizorii de servicii medicale din România

Teamnet Dedalus a prezentat în premieră un flux complet automatizat de identificare electronică a pacienților, în cadrul Conferinței Naționale de Management Medical Modern în Clinici și Spitale Private de la Mamaia, din perioada 14 – 16 iunie. Implementat într-un spital sau într-o clinică medicală, un astfel de flux contribuie la obținerea a până la 100% date complete și corecte pentru raportare, la creșterea vitezei de completare a datelor și la o mai mare precizie în serviciile medicale oferite fiecărui pacient:

“Fluxul crește siguranța și acuratețea serviciilor medicale oferite pacientului, în paralel cu reducerea timpului de operare. Prin accesarea și completarea dosarului medical, în format electronic și prin identificarea electronică, un medic economisește în medie 31 min./pacient/zi, crește cu 20% gradul de completitudine a datelor și cu 50% precizia lor. “ Ivo Sccardo, Marketing Manager Dedalus SPA și reprezentant Teamnet Dedalus.

Procesul de identificare electronică a pacientului începe la sosirea în spital și continuă chiar după externarea acestuia, prin portalul spitalului. La registratură, pacientul este identificat prin scanarea buletinului, iar datele sunt preluate în sistemul informatic. În spital, identificarea electronică se face printr-o brățară având imprimat un cod de bară unic și numele pacientului, utilă în special pentru secțiile de ATI, bloc operator, obstretică și ginecologie. Identificarea se face printr-un cititor de coduri de bare și permite accesarea tuturor informațiilor medicale ale unui pacient, în format electronic, chiar la patul acestuia. După ieșirea din spital, pacientul se loghează cu propriile credențiale în portalul spitalului și poate vizualiza istoricul medical din perioada șederii în spital: spitalizări, diagnostic, proceduri, rezultate analize de laborator sau radiografii, tratament și rețete.

Identificarea electronică are ca element central un dosar medical al pacientului, în care sunt centralizate datele medicale și administrative, disponibil pe echipamente fixe și mobile: tabletă, laptop sau desktop. Sunt eliminate astfel cele mai frecvente probleme ale formularelor pe hârtie, din domeniul sanitar: formulare incomplete 20%, date neconforme 50%, rapoarte lipsă 10%, medicamente lipsă 2%, conform unui studiu realizat în 2014 de School of Management, Politecnico di Milano. În plus, un astfel de dosar reunește toate informațiile medicale ale pacientului, din toate secțiile și din ambulatoriul spitalului: trimiteri, tratament, patologie, rezultate analize, regim de masă, intervenții chirurgicale, alergii etc.

“În contextul actual din România, implementarea dosarului medical în format electronic la nivel de spital sau clinică și identificarea electronică a pacientului, constituie avantaje competitive pentru furnizorii de servicii medicale, dar nu pentru mult timp. În Europa, astfel de sisteme informatice sunt uzuale în spitale. Medicii au mai mult timp pentru interacțiunea cu pacienții deoarece petrec mai puțin timp completând formulare, pot fi setate alarme și notificări în cazul unor nonconcordanțe între afecțiunile pacientului și tratament de exemplu, iar accesul la datele pacientului este instant, la patul acestuia”, adaugă Ivo Saccardo.

Identificarea electronică a pacienților prin ARMONIAsanita este realizată împreună cu partenerul nostru, Eutron.

Înapoi