Tehnologie aeropurtata

Tehnologie-aeropurtata

Sistemele noastre de tehnologie aeropurtată constituie o modalitate accesibilă şi rapidă prin care agenţiile guvernamentale şi companiile private obţin imagini de înaltă calitate la sol: hărţi ortofotografice pentru suprafeţe întinse, modele digitale 3D ale suprafeţelor sau captură video. Aceste sisteme au numeroase aplicabilităţi pentru: primării, inspectoratele de urgenţă, poliţie, pază de coastă, constructori şi companii private etc.

Cu ajutorul sistemelor Hirrus de avioane fără pilot, care stau la baza acestor soluţii integrate, oferim clienţilor noştri acces la informaţii relevante, precise şi corect localizate, în timp real. Disponibile în urmă cu puţini ani doar agenţiilor guvernamentale din câteva ţări, avioanele fără pilot oferă astăzi o alternativă mult mai accesibilă decât imaginile obţinute prin sateliţi, pentru o reproducere fidelă a suprafeţelor şi a elementelor de detaliu aflate pe acestea: de la focare de incendiu ascunse, la regimul de înălţime al unei clădiri sau indicii ale unei recolte afectate de dăunători.

Printre avantajele soluţiilor integrate de tehnologie aeropurtată oferite de Teamnet, se numără:

  • Folosirea celei mai accesibile tehnologii pentru generarea de hărţi şi modele 3D ale solului;
  • Acoperirea unor suprafeţe întinse, într-un timp foarte scurt;
  • Furnizarea de date în timp real şi a rapoartelor detaliate;
  • Un sistem flexibil de comercializare, prin care activităţile de operare ale avionului fără pilot şi de obţinere a autorizaţiei de zbor sunt efectuate de echipa Teamnet;
  • Acoperirea integrală a fluxurilor de lucru, prin integrarea cu alte sisteme din portofoliul Teamnet sau externe.

Mesajul Rob Munday, Chairman NIAG Study Group – 177,  C/O Defence Investment Division NATO HQ, către Bogdan Padiu, General Manager Teamnet, în urma aplicației  „UNIFIED VISION 2014” pentru NATO: „Rezultatele obţinute în timpul aplicaţiei „UNIFIED VISION 2014” se datorează companiei Teamnet, de care ar trebui să fiţi, pe bună dreptate, mândru. În ciuda multor provocări şi a unor obstacole minore, determinarea şi profesionalismul personalului au depăşit toate problemele apărute, pentru a asigura funcţionarea cu succes şi au demonstrat capacităţile platformei HIRRUS în timpul Aplicaţiei. Integrarea cu succes a streamingului FMV, compatibil cu NATO STANAG 4609, de la HIRRUS în reţeaua Aplicaţiei, a fost demonstrată de mai multe ori în timpul procesului şi a atras comentarii favorabile de la utilizatorii operaţionali ai imaginilor. Vă doresc mult succes în viitor şi sperăm că vom avea posibilitatea de a lucra din nou împreună în viitor, pe parcursul Aplicaţiilor NATO.”

[mai mult]
Primării Icon

Primării

În domeniul administrației publice tehnologia UAV (Unmanned Air Vehicle) poate ajuta la o mai bună gestionare a proiectelor din cadrul primăriilor, de la faza de planificare, până la monitorizarea celor aflate în derulare.

PrimariiDirecţiile de urbanism pot creşte acurateţea planurilor de urbanism, pot completa datele disponibile cu informaţii precise privind înălţimea şi stadiul construcţiilor din localitate şi au posibilitatea de a face măsurători cu grad ridicat de acurateţe, electronice. Acest lucru devine posibil prin consolidarea, într-o hartă electronică pe mai multe nivele, a imaginilor obţinute cu ajutorul UAV-urilor şi a unor instrumente de măsură şi control. Harta electronică oferă o imagine de ansamblu a localităţii: zone inundabile, zone verzi, clădiri istorice etc.

[mai mult]
Situații de Urgență Icon

Situații de Urgență

Prin intermediul tehnologiei UAV putem optimiza modul de gestionare al activităților desfășurate de inspectoratele de urgență județene, transmițând în timp real date de la locul incidentului.

Situatii de urgentaInspectoratele de urgenţă pot obţine informaţii de la faţa accidentului, în cel mai scurt timp, cu riscuri umane şi costuri minime.

Oferim în acest sens autorităţilor care coordonează situaţiile de urgenţă un sistem UAV pentru depistarea situaţiei, localizare, informare şi pentru urmărirea consecinţelor.

În cazul incendiilor, imaginile captate prin intermediul UAV permit identificarea focarelor şi aria incendiilor. Astfel, inspectoratul poate trimite utilajele de stingere direct către focar, scurtând timpul de intervenţie şi reducând costurile aferente utilizării acestui echipament pentru localizare. După stingerea incendiilor, imaginile obținute prin UAV permit identificarea focarelor ascunse.

În cazul cutremurelor, un serviciu de supraveghere prin UAV permite identificarea în cel mai scurt timp a suprafeţei afectate şi a tipurilor de distrugeri. Acest lucru este posibil inclusiv în zonele în care accesul cu maşina sau alte mijloace de transport este restricţionat. După cutremure, serviciul de supraveghere UAV permite identificarea consecinţelor dezastrului şi localizarea victimelor.

[mai mult]
Poliţia frontalieră şi paza de coastă Icon

Poliţia frontalieră şi paza de coastă

Poliţia frontalieră şi paza de coastă pot acoperi zone întinse de supraveghere utilizând tehnologia UAV, pot localiza pericolele în cel mai scurt timp şi pot obţine informaţii în timp real despre dimensiunea ameninţării, pentru a trimite un echipaj corespunzător, direct la sursă.

Politia de frontaliera si paza de coastaOferim autorităţilor responsabile cu paza de coastă şi poliţiei frontaliere instrumente pentru detecţia potenţialelor pericole pe uscat sau pe apă, prin sistemul de supraveghere cu UAV.

Poliţia frontalieră poate utiliza sistemele UAV în scop de recunoaştere, în cazul semnalării de pericole pe frontiera terestră. Localizarea pericolelor şi relatarea datelor în timp util reduce costurile şi scurtează timpul de intervenţie. Paza de coastă poate utiliza sistemele UAV pentru localizarea navelor neautorizate, sau care încalcă regimului navigaţiei pe mare teritorială.

[mai mult]
Poliţia rutieră Icon

Poliţia rutieră

Poliţia rutieră poate obţine în cel mai scurt timp imagini precise din trafic, din nodurile de comunicaţii sau din zone blocate, şi informaţii despre dimensiunea blocajelor şi eventuale victime.

Politia rutieraPoate interveni, astfel, în cel mai scurt timp cu echipaje corespunzătoare situaţiei. Acest lucru este posibil prin imagini de sus, ample, obţinute cu ajutorului unui dispozitiv UAV şi prin transmiterea în timp real a imaginilor captate cu ajutorul camerei.

[mai mult]
Agricultură Icon

Agricultură

Tehnologia UAV furnizează fermierilor informaţii prin care aceştia pot interveni rapid pentru maximizarea recoltelor, prin identificarea zonelor afectate de dăunători.

AgriculturaImaginile de sus, realizate cu ajutorul unui sistem UAV, acoperă suprafeţe întinse într-un timp scurt şi surprind cu acurateţe porţiunile afectate. Timpul de obţinere a informaţiilor este mult mai scurt decât în cazul monitorizării de la sol, iar zona afectată este identificată rapid. Aceste informaţii permit intervenţia înainte ca zona afectată să se extindă. Viteza de colectare a datelor şi de intervenţie va face diferenţa între o recoltă sănătoasă şi una compromisă.
De asemenea, se poate monitoriza periodic starea de sănătate a vegetaţiei şi, în acest fel, se poate estima mult mai precis cantitatea de recoltă previzionată.

[mai mult]
Proiectanţi drumuri şi poduri Icon

Proiectanţi drumuri şi poduri

Companiile care proiectează drumuri pot creşte acurateţea planificărilor şi pot anticipa riscuri şi costuri suplimentare într-un stadiu incipient al ofertării şi al lucrărilor. Într-o singură zi pot obţine informaţii complete despre distanţă, traseul suprafeţei de lucru, denivelări de teren şi particularităţile zonei (inundabil, locuit etc.).

Proiectanti drumuri si poduri Acest lucru devine posibil prin modele de hărţi-imagini cu grad mare de acurateţe, 2D şi 3D, obţinute cu ajutorul tehnologiei UAV şi datorită măsurătorilor care pot fi realizate pe aceste imagini.

Oferim companiilor de construcţie hărţi ortofotografice şi modele digitale ale suprafeţei şi informaţii utile pentru trasarea construcţiei, proiectare şi pentru supravegherea lucrărilor.

În faza de stabilire traseu, ortofotoplanul indică coordonatele 2D ale zonei şi oferă instrumentele necesare stabilirii traseului. Consultarea în paralel a modelului hidrografic al zonei permite identificarea zonelor inundabile.
Pentru proiectarea drumului şi calculul efortului de nivelare oferim modele digitale 3D, în care este evidenţiată înălţimea terenului pe care urmează să fie realizată construcţia. Sunt evidenţiate decopertările şi ridicările de nivel, în timp ce sistemul permite calculul volumului total de nivelare necesar. Modelul elevaţiei terenului pe care urmează să fie construit respectivul drum ajută proiectantul în minimizarea materializării riscurilor datorate lipsei măsurătorilor.

Pentru supravegherea lucrărilor proiectantul poate realiza evaluări la anumite intervale de timp, menite să aducă informaţii la zi privind stadiul construcţiei, nivelările realizate şi traseul proiectat versus realizat.

[mai mult]
Securitatea fizică pentru public și privat  Icon

Securitatea fizică pentru public și privat

Cu ajutorul sistemelor cu avioane fără pilot, pot fi monitorizate prin supraveghere video aeriană obiective de infrastructură critică (unități de producție din domeniul energetic, petrolier etc., linii de transport energie, produse petroliere etc).

Securitate fizica pentru public si privatUn avantaj major, care derivă din utilizarea unui sistem UAV, constă în survolarea unor suprafețe întinse într-un timp scurt. Senzorii video surprind imagini ziua și pe timpul nopții, care sunt transmise în timp real către decidenți, contribuind astfel la eficientizarea întregului proces de monitorizare și intervenție.

[mai mult]

produs

Sistemul Hirrus include trei avioane fără pilot, o staţie terestră de control şi antene de emisie recepţie. Aparatul de zbor are o autonomie de aproximativ 3 ore, iar în funcţie de încărcătură poate atinge viteze de peste 110 km/h. Captează imagini de înaltă rezoluţie la sol, generând imagini de 5-10 cm/pixeli.

În afara sistemul Hirrus, Teamnet integrează şi tehnologia oferită de sistemele Şoim 1 şi 2. Acestea reprezintă sisteme ţintă pentru antrenamente militare şi sunt operate pe baza unei interfeţe software intuitive a staţiei terestre de control, GCS. Structura lor robustă permite transportul cu autovehicule, iar lansarea se poate face chiar şi în condiţii meteorologice nefavorabile. Principalele caracteristici: fibră de carbon şi componente din materiale de compozit, antene, navigaţie automată, software pentru controlul misiunii şi paraşuta de siguranţă.

Cercetare și Dezvoltare în domeniul sistemelor autonome și roboticii

Dezvoltăm sisteme autonome competitive la nivel regional, în cadrul unui proiect amplu de cercetare și dezvoltare, realizat în parteneriat cu mediul academic.

Robonet, polul de competitivitate în domeniul sistemelor autonome și al roboticii, este o inițiativă inovatoare de cercetare și dezvoltare în domeniul sistemelor autonome și roboticii. În cadrul proiectului, împreună cu parteneri din mediul academic și privat, colaborăm pentru implementarea a cinci proiecte: cercetarea și dezvoltarea unui sistem UAV, cercetarea și dezvoltarea unui sistem UMV, dezvoltarea unei unități de producție pentru sisteme autonome, management de proiect și promovarea la nivel regional a proiectului.

Pentru informații despre proiect, accesați http://www.teamnet.ro/grupul-teamnet/cercetare-si-dezvoltare/pol-de-competitivitate/

Pentru informații despre stadiul proiectului, accesați http://www.robotx.io/

NATO UV 14

Echipa noastră a dat curs invitației de testare a sistemelor civile UAV în cadrul exercițiului NATO Joint ISR Trial Unified Vision 2014 (UV14), desfășurat la Baza aeriană principală din Orland, Norvegia. Am organizat, alături de cele mai importante companii europene din domeniu, o demonstrație a sistemului UAV Hirrus și a capacităților de colectare și livrare a unor informații cheie, de înaltă calitate, în timp real.

Astfel, am demostrat capabilitățile operaționale ale sistemului mini-UAS Hirrus care se poziționează ca un sistem modern, compact, ușor și auto-sustenabil, adaptabil pentru aplicații civile și militare. Activitatea s-a axat pe demonstrarea capacităților de a furniza informații și date de supraveghere și recunoaștere (ISR), pentru a crește eficiența operațională a forțelor instruite. În UV14 au participat peste 2.000 de reprezentanți din țările NATO și din țări partenere, precum Australia, Finlanda și Suedia.

Pregătire
Pregătirea participării a însemnat un efort susținut de calificare la nivel național și internațional, dar și un număr însemnat de documente de planificare, coordonare, certificare și acreditare. În această perioadă s-au desfășurat activități precum recunoașteri în teren, configurare conectare la rețea, încărcare hărți, pregătire și executare zboruri de testare. Activitățile finalizate cu succes au validat capacitatea sistemului de a răspunde celor mai exigente cerințe, în special în domeniul securității zborului.

Exercitiu NATO 2Exercitiu NATO 1

Desfășurare
Pe parcursul desfășurării exercițiului am executat cu succes zboruri pe baza scenariilor și misiunilor primite, conform obiectivelor stabilite, cu furnizarea și difuzarea în timp real a FMVs (Full Motion Video), în rețelele de internet și NATO Unclassified. S-au testat mai multe caracteristici ale sistemului cum ar fi anduranța în condiții meteorologice nefavorabile, utilizarea ambilor senzori în spectru vizibil sau termic, precum și utilizarea unei stații tereste de control (GCS) ca retranslator. Toate zborurile efectuate pe timpul pregătirii participării și desfășurării UV14 au fost monitorizate de către ofițerii de legătură norvegieni responsabili de siguranța zborurilor.

Rezultate
Obiectivele stabilite în cadrul aplicației au fost atinse cu succes. Hirrus a fost printre puținele sisteme din aceeași categorie care a furnizat RT FMV în timp real, conforme cu standardul STANAG 4609 și metadate. Reprezentanți ai NCI Agency și B-Hunter au solicitat înregistrările video ale Hirrus pentru a fi folosite pe timpul activităților proprii de instruire.

 

 

[mai mult]

NATO UV 16

La doi ani de la ultimul exercițiu de acest tip, am fost invitaţi să participăm din nou la NATO Unified Vision trial, organizat în perioada 14-29 iunie. La acest exercitiu au fost invitați cei mai importanți producători de sisteme ISR din 17 țări, pentru un schimb de know-how în cadrul unor demonstrații practice, având ca obiectiv susținerea decizională în cadrul centrului de comandă și control NATO.

Evenimentul a reunit peste 400 de participanți care au comunicat informații obținute cu ajutorul sistemelor UAV din 10 locații diferite, pentru a aborda rapid amenințările reprezentate în cinci scenarii complexe printre care: protecție convoi, salvare ostatici, amenințare teroristă internă.

Hirrus UAV a zburat în zona Ilfov, fiind coordonat în timp real din Centrul de Pregătire NATO din Germania. Demonstrația Hirrus a vizat două tipuri de aplicații: una de urmărire și neutralizare a unui leader teriorist și una de protectie a unui convoi cu forțe de intervenție. În cadrul exercițiului au fost urmărite: capacitatea sistemelor UAV de detectare și urmărire a țintelor în mișcare, de căutare și salvare, de supraveghere și recunoaștere și de colectare a informațiilor CBRN (Chemical, biological, radiological and nuclear). În plus, Hirrus a demonstrat capacitatea de a livra date conform strandardelor NATO. Bogdan Nedelcu a coordonat exercițiul din partea Teamnet în Germania.

NATO flagsediul-NATO

[mai mult]

Cadastru

Contextul

România, ca multe alte ţări din lume, îşi actualizează sistemul de cadastru la nivel naţional. Aceste proiecte necesită colectarea de date, maparea, măsurarea, publicarea datelor şi rezolvarea cerinţelor legale pentru delimitarea corectă a proprietăţilor intra şi extravilane. Cu un termen strâns şi cu o suprafaţă mare, care trebuie acoperită, proiectul cere un răspuns rapid din partea companiilor de cadastru.

 

Provocarea

Sarcina dificilă de a acoperi mai mult de 3000 de loturi până în anul 2020 revine birourilor pentru cadastru. Având în vedere că maparea datelor şi măsurarea terenurilor ocupă o mare parte a timpului alocat pentru aceste proiecte, este nevoie de o reducere a muncii şi a costurilor, pentru a ajuta ca aceste proiecte să fie livrate la timp şi conform bugetului.

 

Soluţia

Cu ajutorul tehnologiei aparatelor aeriene fără pilot, noi oferim o înaltă rezoluţie a ortofotoplanurilor suprafeţelor ţintă, cu o rezoluţie de până la 2 cm/pixel. Imaginea obţinută oferă o mare acurateţe şi ajută la realizarea măsurătorilor preliminare, înainte de vizitele la faţa locului pentru validare.

Dispozitivul utilizat este HIRRUS, un sistem Enterprise UAV, care include trei aparate aeriene fără pilot, o staţie de control terestră şi un terminal pentru date la sol. Aparatul aerian are o autonomie de până la 3 ore şi o viteză de zbor de aproximativ 80 km/h. Captează imagini de la sol cu o rezoluţie ridicată, generând ortofotoplanuri de 5-10 cm/pixeli. Utilizează o singură axă stabilizată cu un giroscop, cu un senzor de fotogrammetrie de 24MP şi poate acoperi până la 800-1500 ha/oră.

 

Principalele livrabile sunt:  

  • Ortofotoplanul cu o rezoluţie ridicată;
  • Nor de puncte 3D şi Model Digital al Terenurilor;
  • Vectorizarea parcelelor cadastrale, drumurilor şi reţelelor hidrografice, canalelor de irigaţie, posturilor de electricitate şi a liniilor de joasă tensiune, codurilor poştale, etc.

 

Rezultatele obţinute:

În timpul unuia dintre zborurile pentru un proiect de cadastru în Arad, un oraş din partea de vest a ţării, au fost obţinute următoarele rezultate:

Acoperirea: 2600 ha

Punctele de verificare: 30

Punctele de control: 100

Durata zborului: < 1 zi

Numărul fotografiilor realizate şi prelucrate: 9900

Durata de prelucrare a imaginii: 120 h

Durata punctelor de achiziţie: 2 zile

 

Livrabile:

Ortofotoplanuri cu o rezoluţie de 5 cm

Modele digitale ale terenurilor cu o rezoluţie de 18 cm

 

Beneficii

Principalele beneficii sunt:

  • Reducerea duratei de realizare a cadastrului suprafeţelor mari
  • Reducerea numărului echipelor şi a vizitelor pentru măsurarea la faţa locului
  • Oferă un instrument de validare
  • Creşte eficienţa costurilor pentru serviciile cadastrale
  • Creşte acurateţea rezultatului final

Creează premisele pentru o hartă digitală uşor de adaptat şi a unui serviciu care poate fi utilizat de toate părţile interesate.

Picture2 Picture3Picture6

[mai mult]

Sistemul Hirrus  este accesibil unui număr mare de companii publice şi private datorită politicii sale comerciale.
Astfel, clientul poate alege între a obţine doar rapoartele şi imaginile, poate închiria avionul fără pilot lunar sau poate achiziţiona sistemul, având control complet asupra echipamentului.

Servicii de închiriere

Prin serviciul geospațial, oferim agenţiilor guvernamentale și organizțiilor private acces direct la hărţi ortofotografice la rezoluţie de 10 cm per pixel şi modele digitale 3D. Această variantă comercială oferă ca avantaj faptul că întreţinerea, pilotarea şi obţinerea autorizaţiilor de zbor sunt gestionate de Teamnet, în timp ce clienţii obţin rezultatele finale: rapoarte şi imagini.
Serviciile de supraveghere reprezintă o altă variantă de închiriere, în care clientul plăteşte doar serviciul de pilotare şi supraveghere 24/7 sau servicii de disponibilitate în aer, într-o regiune predefinită, perioada în care primesc imagini în timp real. Închirierea serviciilor pe zbor permite schimbarea planului de zbor în funcţie de nevoi, cu un cost minim, în timp ce închirierea unui număr de ore pe lună contribuie la menţinerea costurilor la un nivel optim.

Servicii de integrare

Oferim servicii de integrare a imaginilor obţinute cu ajutorul avioanelor fără pilot, cu alte sisteme software şi hardware, pentru acoperirea completă a fluxurilor de lucru specifice fiecărui client.

Prin integrarea avioanelor fără pilot cu sisteme de tip GIS, utilizatorii obţin informaţii geospatiale complete şi pot efectua măsurători complexe ale elementelor surprinse (de volum, suprafaţă, distanţă etc.).

Prin integrarea cu sisteme de securitate şi de înregistrare video, livrăm informaţia instant către factorii de decizie şi facem posibilă intervenţia în timp util. Datele captate cu ajutorul avioanelor fără pilot sunt conforme cu standardul NATO 4609, care asigură compatibilitatea cu sisteme de comandă şi control şi contribuie la dezvoltarea unei imagini complete ca suport decizional.

Servicii de cumpărare

Pentru servicii de supraveghere pe perioade lungi de timp, oferim agenţiilor guvernamentale varianta achiziţiei de avioane fără pilot. Această politică comercială oferă control total asupra echipamentului şi are un impact pozitiv pentru reducerea costului pe unitatea de rezultat. Gestionarea in-house a echipamentului este optimă pentru supraveghere pe perioade lungi de timp. Avionul fără pilot are o autonomie de 180 de minute, este echipat cu senzori video şi foto prin care captează imagini de înaltă rezoluţie, diurne sau nocturne.